MOJE POSTĘPY W ODCHUDZANIU

11 października 2009

GARNEK DO GOTOWANIA NA PARZE



Moim zdaniem powinien się znależć w każdej domowej kuchni, ponieważ gotowanie na parze to jedno z najprostszych i zarazem najzdrowszych rodzajów przygotowania potraw.W dzisiejszych czasach zyskuje sobie ono coraz więcej zwolenników, a dla osób chcących sie odchudzać i utrzymać zgrabną sylwetkę - jest to wprost idealne wyjście.

Największym plusem jest to, że wszystkie produkty przygotowane w takim garnku zachowują swoje witaminy i minerały, które są niestety w większości wypłukiwane w czasie kiedy gotujemy je w wodzie.Nie nasiąkają one także tłuszczem, są lekkostrawne i niskokaloryczne.Zarówno warzywa jak i mięso - nie przywierają do garnka i nie przypalają się.Zawsze zachowują swój naturalny smak i zapach.

Garnki różnią się od siebie w zasadzie tylko wielkością oraz ilościa części.Mój (na zdjęciu) jest 3-częściowy,czyli jeden garnek na wodę + dwa garnki z dziurkami na potrawy i oczywiście pokrywka, która spełnia bardzo dużą rolę ponieważ zatrzymuje całą parę w środku.W przypadku gotowania małej ilości jedzenia, możemy używać bez problemu tylko jednego garnka z dziurkami.
Do podstawowej części zestawu nalewamy tylko wodę i staramy się przestrzegać 2 podstawowych zasad : 1 - produkty nie mogą się stykać z tą wodą (nalewamy 1/2 - 3/4 wys. garnka) i 2 - należy pilnować czasu, ponieważ pod wpływem gorącej pary wszystko gotuje sie tak samo szybko jak i w gorącej wodzie.W taki sposób można gotować wszystkie rodzaje mięs i prawie wszystkie warzywa.

GORĄCO POLECAM :)

4 komentarze:

kass pisze...

Iza no wreszcie, teraz już zaskoczyło!
Garnek do gotowania na parze to potrzebny sprzęt, mam tez parowar, uzywam lecz niestety niezbyt często...pozdrawiam.

IZABELA pisze...

Kass - to dobrze że jest już ok :) Ja takiego garnka używam prawie codziennie :)

reve82 pisze...

ten garnek bardzo fajnie wygląda...ja póki co używam zwykłej wkładki do gotowania na parze, bodajże z Ikei, ale zakupiłam też rzymski garnek, którego możliwości wciąż sprawdzam...pozdrawiam i czekam na kolejne posty

IZABELA pisze...

Reve82 - pomysłów na posty mam całą listę,tylko gorzej z czasem :) ale będę się starać :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...